Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
WebboT>> tyvärr har du ju fel där, vi har nästan 25% ungdomsarbetslöshet i Sverige, så tyvärr så är det inte så enkelt...
|
Jog tror inte heller att ALLA 25% arbetslösa ungdomar skulle kunna hitta ett sånt jobb som jag nämnde.
Men det skulle inte va några problem för hundratals kanske ett par tre tusen att ta jobb inom jordbruket under sommaren.
Problemet är att 99% av 16-17-18 åringar ALDRIG ens skulle tänka sig att sommarjobba som jordguggsplockare. Tänk dig själv, kliva upp kl. 04:00 och börja plocka mellan 05:00 till 12:00-13:00...och bli skitig om sina lena joystick-händer.
Själv tyckte jag det va kanon i den åldern. Hemma redan runt 12 på dagen, gratis jordgubbar och (på den tiden) bra pengar, runt 300kr/dag.
Ett annat tips till dig Crazzy som du inte kommer undan.
Semestervikarie som tidningsbud. Du jobbar 03:00 - 06:00 så hinner du i god tid till skolan.
En del skolungdomar gör detta, har själv jobbat på en tidning så jag har sett detta.
|
Exakt så. Sedan att jag i alla fall han tröttna kraftigt på jordgubbar under den perioden är ju en annan sak. :-P
Crazzy har rätt i att vi är offtopic, men det ena leder ju till det andra. Jag tror risken med tilltaget mot advokatbyrån tyvärr kan leda till strängare regler i stället för att man helt plötsligt släpper fildelningen fri på upphovsrättsskyddat material.