Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-15, 07:17 #67
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
WebboT>> tyvärr har du ju fel där, vi har nästan 25% ungdomsarbetslöshet i Sverige, så tyvärr så är det inte så enkelt...men jag håller också med om att det till stor del är ungdomarnas eget fel (som sagt, det skapas liksom inga nya jobb om ingen vill betala för något)...jag tycker dom tog upp det ganska bra i Debatt häromsistens.

crazzy>> jag påstår fortfarande att det är skitsnack (eftersom jag faktiskt har varit så fattig som du tror du är)...man sitter inte hungrig och tittar på hårdvara för 100k (eller vad det nu kan vara...)...det finns heller ingen som sitter hungrig som säger "jag har inte tid att jobba"...

Citat:
Originally posted by crazzy@May 15 2009, 07:04
I sommar lär det väl antagligen bli till att fixa dem betyg som jag inte lyckas fixa innan...
Antagligen ? I ärlighetens namn, hur fördelar du din tid mellan spel, annan surf som inte leder till nånting, och faktiskt produktiva saker...
...alltså, vi ska inte gå in och utföra ett karaktärsmod på crazzy, det är inte min önskan...men jag har ett filmcitat som jag inte vet riktigt vilken film det kommer från "....this right here is what the fuck is wrong with this country..." (typ)

Citat:
Originally posted by icehole@May 15 2009, 00:01
Om det är något som företag är bra på, så är det att klura ut sätt att få maximal avkastning.
Ja det är ju själva definitionen på ett företag. Men jag säger samma sak till dig då, om vi skriver om villkor och avtal så att du jobbar gratis så kommer det lösa sig i efterhand...du kommer hitta på nya sätt att köpa mat, betala hyra...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat