Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Jag skulle nog helt enkelt säga att det är vad som skiljer seriösa aktörer från oseriösa aktörer och kortsiktighet från långsiktighet. Det funkar ... tills det går käpprätt åt helvete och man kan hoppas att man tjänat vad man investerat i bygga sin internetverksamhet på sin rätta plats.
|
Skulle vara kul och veta vilka du anser vara seriösa. Jag kan nästan garantera att det går att gräva fram en del skit bakom "de som anses vara seriösa", om man skrapar lite djupare under ytan
Citat:
Originally posted by -Clarence@May 14 2009, 22:11
Jag hoppas förvisso att Google straffar precis all Black hat SEO då den försämrar kvalitén i sökindexet, liksom kortsiktigt gör det svårare för de långsiktiga seriösa aktörerna.
|
Innan vi börjar diskutera Whitehat, Greyhat, Blackhat eller vilken hatt du vill kanske vi alla bör ha samma synsätt på vad de olika eptitetn är. Annars blir det svårt att föra en diskussion runt de bitarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Jag skulle vilja påstå att din, liksom en bra mängd andra SEO-aktörers, attityd gällande arbetsmetoder är anledningen till att många tekniskt kompetenta företag inte vågar anlita SEO-konsulter alls, då förtroendet för hela branschens förmåga inom tillåten optimering är otroligt låg.
|
Utveckla detta lite mer är du snäll, så jag slipper läsa mellan raderan och "koppla fel".
Att ta sig upp till "en viss nivå" i google görs lätt och enkom med on-page optimeringar. Vill du ta de sista, viktiga placeringarna, krävs det off-page optimeringar. DÄR! misslyckas de flesta för de FÅR INTE de "naturliga inlänkarna" som behövs, eller det kan ta ÅR innan de har kommit upp till den nivå som behövs för att ta sig till toppen.
ALLA i seo-branschen vet detta och det är rent barsnligt, eller rent av strutsaktigt, att INTE tala om det öppet. Det är DEN debatten jag alltid eftersträvat, för "alla" i seo-branschen gör det på ett eller annat sätt, skapar (o)naturliga länkar till sina kunders webbplatser.
/Patrik Berggren