Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-14, 16:58 #53
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av icehole
Du som verkar har levt länge nog, behöver väl inte påminnas om denna debatt florerat tidigare, om än i annan form. Jag tänker på VHS, kasettband-spelare etc. De stora företagen blev livrädda för dessa nya tekniker också. Alla skulle börja spela in musik och film i sina egna hem, och privatintressena skulle inte få in alla sina miljoner. Men hur blev det sedan? Slutade vi att konsumera musik och bild? Knappast va? Det har inte gått någon nöd på Bert Karlsson och hans kollegor om vi säger så.

Ja men hur blev det sedan egentligen...det går absolut ingen nöd på Bert Karlsson, det håller jag med om, jag tycker också att det är välförtjänt. Jag skulle gissa att han, precis som dom flesta andra i den positionen, jobbar både 2 och ibland säkert mer, gånger dom 40timmarsveckor som dom flesta vanliga arbeterare jobbar.
Men igen, hur blev det...om vi vänder på det...vi har haft både DVD regioner, kopieringsskydd och kassettavgifter (vilket så att säga har varit "branschens" linje för att tillgodose sina rättigheter)....har kulturen försvunnit....eller begränsats?...är det inte så att vi hela tiden har haft begränsningar och regleringar, och att dessa försökts upprätthållas (som alla regler och lagar) och att det på intet sätt, precis som du säger, inneburit att kulturen kvävts, varför skulle det hända nu menar ni ?
Ja men det är ju precis det jag menar. DVD-regioner, kassettavgifter, kopieringsskydd etc. Hur många av dessa har fungerar bra menar du? Borde du inte vilja förbjuda regionsfria dvd-spelare då också? (som för övrigt kom direkt efter regions-dvd, och onödiggjorde hela processen direkt).

Det hela anser jag kan kokas ner till: Vilket problem vill vi EGENTLIGEN lösa?

Att Bert har jobbat hårt betvivlar jag inte en sekund, men vad bevisar det? Hitler jobbade antagligen också jävligt hårt.
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat