|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Originally posted by andi@May 14 2009, 08:43
Jag håller inte med om att de begränsningar av internettillgången eller blockering av vissa sidor skulle vara en inskränkning av åsikts-, tryck och yttrandefrihet. Internet har varit i princip laglöst från början men varför skall internet besitta någon slags särställning i det avseendet? Att folk tycker att upphovsrättslagstiftningen är förlegad har bara att göra med att man kunna tanka hej vilt sedan Napsters dagar och nu är rädd för att gå miste om den möjligheten.
Varför skall inte internetanvändandet omfattas av lagar och regler och kontroll på samma sätt som tex den fysiska trafiken (bilar/vägar)? Jag får inte köra med vilken bil som helst (obesiktad/oskattad/oförsäkrad), inte köra var jag vill (måste hålla mig på vägen) och inte hur fort som helst eller under påverkan av alkohol. Bryter jag mot dessa regler ryker körkortet och jag får inte köra bil på ett tag. Ingen verkar tycka att dessa lagar och regler är konstiga eller inkräktar på individens frihet, men när man vill stänga ned en hemsida som sprider kopierad musik och film, då är plöstligt demokratin hotad
|
Bra sagt
|