Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-14, 01:31 #9
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Jag fick uppfattningen av artikeln att det avser privatkonsumenter.

Det är väl rimligt med någon form av ansvar, men det måste som sagt utformas på rätt sätt.

Att kunden har rätt till gratis uppgradering/patch som krävs för att få programmet att fungera som utlovat är rimligt.

Men om någon installerat programmet på sin jobbdator som sedan crashat och dragit med sig kundregistret som låg på samma dator utan backup, kan då utvecklaren krävas på miljonbelopp?

Vidare kan man ju tänka sig att utvecklaren har satt upp vissa specifikationer för vilken miljö programmet är tänkt att köras i, och är kanske fri(are) från ansvar om kunden inte följt specifikationerna. Typ "Programmet får endast köras i version X av operativsystem Y utan några andra program installerade".
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat