Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 22:44 #2
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jetshop och Askås vänder sig nog till lite olika målgrupper. Askås vänder sig tll kräsnare kunder som vill att butikerna ska klara lite mer, medan Jetshop satsar på den stora massan av e-handlare.

Sedan vad gäller design så antar jag att bägge dessa enkelt går att göra en egen design till? (så designen är egentligen inte vad jag skulle titta på vid butiksval utan funktion) Det brukar man kunna få i de flesta system OM man bara betalar för det. Min erfarenhet säger att skräddarsydd riktigt bra design kostar en hel del.

Precis som dig så gillar jag inte att man inte kan handla utan att registrera sig, på så sätt känns det ändå som att det inte riktigt är 2.0.
Sedan gillar jag inte riktigt URL uppbyggnaden på Jetshop, helt seovänliga urls tycker jag inte det är. Vi håller just nu på att jobba med det i vår egen butik, så därför är jag lite insnöad på sådana för tillfället :-)

Jag tycker att jetshop känns som att de försökt hotta upp sin gamla lösning, men inte gått hela vägen med moderniseringen och jag hittar heller inte så mycket nya funktioner, ja de är framesfritt nu och de gör att de är enklare att designa en snygg shop och att det är lättare att sökmotoroptimera, men de fuktionerna har många andra haft en längre tid. Man så är jag kanske lite partisk också.

Frågan är hur det ser ut under skalet gällande sökmotoroptimeringsmöjligheterna, finns möjlighet för att skriva unika titeltaggar överallt ner på produktnivå, finns seovänliga urls, kan du ange alttaggar på bilderna, är det enkelt att exportera sin sitemap till google, och är den gjord enl googles specifikationer osv. Skulle vara kul att höra med någon som kör en 2.0. som kan svara på de funderingarna
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat