Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 21:38 #128
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@May 13 2009, 20:32

Jag vet inte, jag tycker nog inte att det är så enkelt (suplisesuplise... ...
Problemet är just den hälft av befolkningen som tycker det är okej att fildela. Det är ju inte så att rösträtten som sådan ger folk legitimitet...så det faktum att man röstar in PP i EU parlamentet behöver inte alls betyda att man (övriga partier) tar dom på allvar. Det är det jag menar med att man tar sig själva på lite för stort allvar.

Politik ÄR ju inte missnöjesyttringar, och att bara säga nej till saker, så innan man presenterar fungerande lösningar och alternativ kommer dom aldrig att bli tagna på allvar, så för att komma dit måste man (tyvärr, om man vill säga det...) anpassa sig till systemet och faktiskt acceptera dom "ramar" som är politiken. Tråkigt nog kommer dom säkerligen spela vidare på det här när/om dom kommer in i EU parlamentet och spela martyrer och hävda att man inte blir insläppta. Jag vet att en del här tycker att det är jättejobbigt, men jag tycker inte att det är helt orimligt att genom teoretiska och konkreta exempel visa att det man föreslår faktiskt fungerar, vilket man inte gjort.

Grunden i allt det här är ju till stor del faktiskt det kapitalistiska system som i princip hela världen har valt att använda. Det kan mycket väl vara så att PP har idéer, teorier och ideologier som faktiskt fungerar, men då måste man kunna vissa detta, det är väl inte orimligt, om jag gick till ztream och sa "du, jag har ett nytt system här som jag tycker du ska använda som mall fortsättningsvis när du gör dina affärer"...så köper han ju inte det, utifrån det faktum att JAG säger det, så enkelt är det ju, och jag tror inte att det är någon här som förundras över det.
Dom håller helt enkelt inte att man synar dom i sömmarna, vilket gör att dom "aldrig" kommer att tas på allvar, och följaktligen är hela deras existens snarare kontraproduktiv, inte minst med hänsyn tagen till att dom i vissa frågor har rätt, och ett riktigt engagemang för dessa frågor, låt vara om det är i andra politiska partier eller intresseorganisationer, FAKTISKT hade kunna leda till något konkret, vi kommer säkert dit ändå, men jag tror att det tar längre tid.
Det var som bekant därför jag skrev att man nu har en vettig fråga att jobba med. Miljöpartiet har exempelvis miljö som hjärtefråga och varför skulle man då inte kunna ha ett parti som på samma sätt främst ägnar sig åt integritet och rättigheter på internet.

Fildelning blir väldigt suddigt att argumentera för. Det är lite som att gå mot röd gubbe, planka eller köra för fort, alla gör det emellanåt (undertecknad inkluderad) men inte fan kan du argumentera för att det är någon rättighet. Det innebär ju inte heller att man behöver ställa poliser vid varje övergångsställe för att kontrollera trafikanterna.
The Blackjacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat