Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
Hej Magnus och tack för svaret!
Tror själv på idén att blanda annonser med läsvärda rader, där har jag stor nytta av webbtidnigen, som genererar nästan automatiskt insändare från folk. Nu hart jag mina kanaler dessutom, så själva info-flödet finns.
Nu har även annonsörerna börjat ringa och ville annonsera på webbtidningen, så tidningens namn är inarbetat och givet. Därför känns nästa steget naturligt.
Den stora utmaningen ligger i det organisatoriska, jag vill hålla antalet anställda nere.
Frilansare etc. Så jag söker efter partner på orten, någon som är en chefstyp och kan ekonomi, och som även kunde tänka sig att köpa in sig.
Tackar om du skickar PM med din väns uppgifter, vore kul att prata med någon som kan dessa bitar redan. Kolla gärna med honom om det är ok att jag tar kontakt.
Distributionen är ganska given, antingen Posten eller en annan som delar ut reklam på helgerna. Själva tekniska, hur sätter man sidorna, layout, sedan till tryck är en annan svår pussel för mig.
dessutom finns det en del man är ansvarig för, om man nu skulle bli ansvarig utgivare, någon som har kunskap om dessa?
Så, tack ännu en gång för dina tips!
|