Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 18:56 #125
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by ztream@May 13 2009, 12:36

1. Ett begränsat Internet är lika mycket ett hot mot alla som jobbar med Internet professionellt som en begränsad yttrandefrihet är ett hot mot alla som jobbar i tidningsbranschen.

2. Etablerade politiska partier har haft sin chans att lyssna på folket. De lyssnade inte, de gick sina partivänners och lobbyorganisationernas (de som har pengar då) ärenden och röstade igenom lagar vars enda effekt är att de stryper personlig integritet för medborgarna i Sverige UTAN att uppfylla sina syften (FRA=hitta terrorister, IPRED=skydda upphovsrättshavare). Detta är min åsikt, inte fakta. Eftersom lagarna varit i effekt så kort tid kan man inte visa fakta eller statistik på detta men vi får återkomma om 5 år.

3. Jag står inte bakom exakt alla frågor PP driver, men jag anser att det behövs någon som skakar om och irriterar. Någon som sätter de programpunkter som PP står för på agendan. Sure, kanske kunde man gått via ett traditionellt politiskt parti, men detta kommer få större effekt snabbare. PP kommer inte finnas om 5 år, kanske inte ens nästa riksdagsval, men frågorna de står bakom kommer finnas på agendan och det kommer bli tydligare vilka partier som lyft upp dem i sina program.

Så vad är ett bättre alternativ för mig om jag vill åstadkomma detta? Jag lyssnar!
Den stora fördelen om Piratpartiet kommer in i EU och sådär är främst som du säger att traditionella partier måste börja ta det hela på allvar.

Att halva väljarkåren tycker att det är någon slags rättighet att fildela får man väl beklaga men som det är nu verkar man införa alla möjliga lagar där man begränsar internet helt utan att bry sig om vad folk tycker. Om ett missnöjesparti får platser i EU eller riksdag är det en väldigt stark markering på att det är dags att ta det på allvar.

Egentligen är det så att det är EU och regeringen som faktiskt givit piratpartiet ett existensberättigande på riktigt. Man skulle säkert tjäna på att gradvis mer gå över till att värna om ett fritt internet och individens rättigheter på nätet för att blir mer seriösa.
The Blackjacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat