Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Problemet med det vi argumenterar nu är att jag får uttala mig som Piratpartiets ordförande, något jag inte är.
Jag röstar på PP för att det gagnar mina intressen. Det är så demokrati fungerar, man röstar på det som är bäst för en själv och majoriteten bestämmer.
|
Problemet med det du säger nu är (som så ofta) att man hoppar från sakfrågan till "ordningsfrågor" vilket jag personligen alltid tolkar som att man inte har något bra svar, i det här specifika fallet så har du ju dessutom själv klagat på att ingen förstår, ändå väljer du att låta bli att svara på frågan och ondgöra dig över förhållandena.
Jag vet att du inte är Piratpartiets ordförande eller ens representant, varför anser du att domäner (som ju är en slag immaterialprodukt som kan tjäna mänskligheten om vi nu ska förenkla saker) ska tilldelas på livstid medan upphovsrätt och patent ska begränsas till 5 år. Eller du kanske inte håller med PP om det ?
|
Angående domäner så skulle jag snarare likna det vid ett varumärke än en upphovsrättsskyddat produkt. Det skulle bli ganska konstigt om Google eller Facebook skulle tvingas släppa sina domäner efter ett par år eller hur?