Citat:
Ursprungligen postat av icehole
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@May 13 2009, 17:19
Citat:
Originally posted by -kalasboll@May 13 2009, 17:11
Citat:
Originally posted by -biokonsult@May 13 2009, 15:56
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Stämmer det så visar det ju bara vad det är för sorts människor som ligger bakom Pirate Bay....
|
Japp det är precis så jag tänker oxå: Vad var det nu igen pedofiler, mördare och rånare? Va nehee jassåååå var det bara Fildelnings-entusiaster?
|
Låt nu även tartareandesire, precis som du, ha en extrem syn på frågan.
|
Är det extremt att anse att det är fel att trakassera människor?
|
ursäkta, men vem menar du blir trakasserad?
Är det någon som blir trakasserad så är det världens alla internetanvändare som, för tillfället beroende på hemvistsland, blir socialt handikappade (a.k.a avstängda från internet, bötfällda och fängslade) för fildelning. Allt detta tack vare den utomordentligt gaggiga generationen politiker, beslutsfattare och lobbyister som lever i en HELT annan värld än vad du och jag gör. När ska personer i dessa positioner faktiskt börja göra sig förtjänta av sexsiffriga månadslöner och mångmiljonfallskärmar?
|
Ja, usch och tvi för att människor blir straffade när de begår brottsliga handlingar. Du får gärna ge exempel på alla "vanliga" människor som blivit bötfällda och fängslade. Det är ett fåtal som drivit stora nätverk.
Jag tror de flesta med sexsiffriga månadslöner sköter sina jobb alldeles utmärkt. Det gäller de flesta yrkesverksamma oavsett lön. Sedan finns det självklart alltid undantag.