|
Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
Jag tycker IPRED och FRAlagen är väldigt korkade och jag tycker regeringen skämmer ut sig när de skaffar lagar på det här sättet. Jag gillar inte heller politiker som sitter i EUparlamentet och röstar för liknande saker, t.ex. telekompaket.
Som ztream sa tidigare, demokrati och val är egoistisk. Jag skiter i saker som arbetslöshet och andra frågor då jag tror att det sköts bra här i Sverige. Jag kan ha fel, finns säkert något parti som har bra förslag där också, men jag pluggar och tjänar mina egna pengar och är som sagt inte arbetslös.
Jag bryr mig mest om upphovsrätten, mitt privatliv och jag vill inte att allt jag gör ska övervakas. Även om jag är oskyldig vill jag inte veta att allt kan sparas, helt lagligt, och dessutom kan jag bli anmäld för något min brorsa (t.ex.) gör på min dator.
Jag blir rädd när Frankrike stänger av fildelare och då denna fråga säkert tas upp i EU snart igen vill jag veta att partiet jag röstar på tänker tvärtom och vill värna om mitt privatliv och förstår vad internet handlar om.
Vilket parti ska jag rösta på i EU-valet? Moderaterna?
|