Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 13:53 #106
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Nej i just det här fallet har jag inga andra alternativ än det rådande systemet, som jag tycker är okej, men du (PP) vill begränsa den tidsrymd som patent och upphovsrättsinnehavare har dom fördelar vi pratar om, till 5 år (varför ? för att du menar att det skulle skynda på utvecklingen ?) medan du tycker att domänerna ska tilldelas dig på obestämd framtid (oändligheten) (varför ? skulle det inte främja utvecklingen om ett up´n´coming bolag fick tillgång till en väletablerad site)...jag tycker inte det går att säga tydligare än så....liknelsen är att det handlar om immaterialrätt och "unika" produkter, där, igen, du (PP) vill införa begränsningar i det ena fallet, men när jag frågar om något som ligger dig nära, så vill du inte ha dessa begränsningar)

Jag sa inte att jämförelsen var irrelevant, jag sa att det var att jämföra äpplen och päron.

Sen kan man alltid ställa sig frågan om AIDS mediciner, eller andra mediciner för den delen, är så eftersträvansvärt, den j-vligt hårda sanningen är att vi behöver ha ett naturligt urval och det skulle snarare behöva vara hårdare än vad det är idag, men det är väl en annan diskussion....
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat