Det är förvisso på pappret vad som skulle klassas som "enfrågeparti" men de har många programpunkter, av vilka jag inte bryr mig eller håller med om alla.
Valet i stort är dock viktigt för mig eftersom det i långa loppet kan påverka mitt liv och mitt företag märkbart. På vilka sätt är omöjligt att säga, kanske är det en överdrift men jag känner så. Det är en tydlig oförmåga att lyssna på gräsrötterna hos sittande politikersom fick mig att bli förbannad och rösta. Partier jag tidigare stött lurade sina väljare genom att vända kappan efter vinden. Federley och alla andra hycklare som först tog PR-poäng och sedan knullade oss i röven.
Jag tror inte min röst på PP ger mer än om jag blev aktiv i MUF, VP eller liknande och drev frågan där. ABSOLUT INTE! Dock är det mycket jobbigare eller hur. Jag är entreprenör inte politiker. De två står så långt från varandra som det går och jag skulle aldrig kunna tänka mig att slösa tid i ett parti (nej inte ens PP

). Detta är mitt sätt att påverka, det är inte optimalt men det är mer än att sitta hemma om än kanske marginellt.
Jag övervärderar inte min betydelse. Jag har bara en röst precis som alla andra. Och jag förstår vad du menar med att man kunde gjort mer om man engagerat sig, men det är en helt annan sak.