Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 12:17 #91
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by ztream@May 13 2009, 11:25
Det sorgligaste med denna tråden är alla förståsigpåare som dömer ut något de inte förstår. Människor som uppenbarligen? jobbar med Internet och inte förstår varför man röstar på PP. Man behöver inte hålla med, men att döma ut det och sätta sig i en förmyndarposition är pinsamt och visar på stor trångsynthet.
Det finns en anledning att många av Sveriges bästa och mest framgångsrika Internetentreprenörer röstar svart, om man inte förstår det kanske man ska läsa på lite och åtminstone anstränga sig för att förstå.
För den som är intresserad (tveksamt om någon av antagonisterna är det) så kan man läsa många historier och motiveringar påhttp://piratpartister.se/

(först och främst vill jag bara säga att jag tänker anta att du INTE räknar mig till "förståsigpåare", med det sagt...)

Men herregud, väx upp människa. Så bara för att "många av Sveriges bästa och mest framgångsrika Internetoperatörer" röstar på PP så måste det vara rätt/bra ?. Du låter som en 15åring som måste rättfärdiga dina åsikter eller ställningstaganden med att andra minsann också tycker som du, och människor som inte håller med (oftast 16åringar och andra vuxna) förstår helt enkelt inte, och det är ingen idé att försöka förklara, ens om man skulle kunna.

Problemet är ju snarare att ni i inlägg efter inlägg så att säga blir svaret skyldig, det kommer aldrig några alternativ, inga lösningar, och att om JAG har en åsikt, kan stå för den och förklara varför (vilket jag anser mig kunna) så är jag enligt dig trångsynt, förståmigpåare och ointresserad (?) för det kan ju inte vara så att jag är intresserad (och kanske till och med besitter ett visst mått av intelligens och empati) och faktiskt har kommit till en annan slutsats än du ? och om jag har det så är det utifrån min förmyndarposition.

Om DU har kommit till en annan slutsats än min, så lyssnar jag gärna på varför du tycker som du gör, problemet är ju att dessa förklaringar aldrig kommer, utan du/man lägger sig på golvet och skriker istället.
Det är på intet sätt så att du eller någon annan är förklaringen skyldig men tycker du inte själv att ditt inlägg är ganska löjligt, du har ett öppet forum, där du dessutom är moderator, du klagar på att dina "antagonister" inte förstår, men jag ser inte en enda rad från dig som skulle kunna leda till denna förståelse, för mig räcker det inte att "många av Sveriges bästa och mest framgångsrika Internetoperatörer" tycker så.

Men menar du att denna oförmåga att förstå är en följd av ett tillkortakommande hos mig så kan jag gärna tillstå det...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat