Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 11:02 #87
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Gummianka har faktiskt konverterat mig i och med denna tråd, jag kommer inte rösta för piratpartiet längre.

Lobbyisternas affärsstrategi må vara fel men visst kan man inte stjäla andras verk även om jag anser att de tar hutlösa överpriser (just pga affärsmodellerna). Dessa måste verkligen ändras och vi har ett bra exempel där; Spotify.

Crazzy har både rätt och fel; Du säger att "när du har råd så kommer du betala". Så var det för mig också. Nu har jag råd, och nu har jag slutat fildela och börjat betala helt. Men jag anser nu i efterhand (ja det är lätt att vara efterklok) att det var fel att fildela innan. Har du inte pengar så får man faktiskt kavla upp ärmarna och försöka jobba ihop lite pengar, annars har man ingen rätt till lyx heller. (Sedan kan vi diskutera ekonomisk bakgrund osv i all oändlighet)

Sedan för att vara mer generell så är faktiskt inte legalisering av fildelning en lösning. Istället är programvara som Spotify en bra lösning som gör båda parterna nöjda.
Jag ville rösta på piratpartiet för att jag värnar om den personliga integriteten, men jag inser nu att de är helt enkelt för trångsynta för att inse de verkliga problemen och varför de tar denna kraftiga ståndspunkt gentemot IPRED, FRA osv till skillnad från de andra partierna. Jag var förtrollad av utopiat de utlovat en men förstår att det aldrig kommer kunna uppehållas.

Lobbyisterna måste möta konsumenterna bättre. PPs ideologi fungerar inte i längden. Att tvinga/skrämma människor med FRA, IPRED osv gör att parti som piratpartiet växer fram och det hela blir en ond cirkel. Något moget parti måste kunna prata klarspråk med den förvirrade/irriterade medborgaren och leda oss rätt.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat