Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 09:09 #82
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Citat:
Originally posted by -Spindel@May 13 2009, 00:30
Till alla er som tänker rösta på Piratpariet:
Skicka gärna PM vad ni har för webbsidor som jag kan kopiera och tjäna pengar på.
Tack.

Du har fortfarande inte läst partiprogrammet alltså?

Men snälla, såklart jag har. Det jag fastnade för var formuleringen "icke-kommersiellt". Självklart tänkte jag sprida era webbsidor i icke-kommersiellt syfte och sedan använda sidan som länkkraft till min egna sida som jag tjänar pengar på. De enda inkomsterna ska isåfall bara gå till driftkostnader, så som att jag behöver en månadslön och råd med hostning. Dvs inget vinstintresse mer än att kunna överleva på det.

Frågan är också om The Pirate Bay är icke-kommersiell? De hävdar ju själva att de inte driver den i kommersiellt syfte.
Citat:
Originally posted by -biokonsult@May 13 2009, 07:46
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Till alla er som tänker rösta på Piratpariet:
Skicka gärna PM vad ni har för webbsidor som jag kan kopiera och tjäna pengar på.
Tack.
Sällan blir Kopier blir lika bra som orginalet? Sluta tramsa börja dela PP-flyers istället. Gör nån nytta
Just i det här fallet, låt säga att du har en webbsida som jag kopierar, så skulle jag ju faktiskt kunna skippa all reklam vilket hade gjort min sida till en bättre sida än din. För om jag kan snylta på ditt arbete behövs ju knappast massa reklam för att finansiera det materialet kostar att ta fram.

Låt mig gissa, alla dessa beska kommentarer beror på att när det är ni själva som blir utnyttjade så är det inte lika kul längre? Jag skulle verkligen inte uppskatta ifall det dök upp en kopia på min sajt, fast utan reklam och därmed mer attraktiv än orginalet (som måste ha reklam för att överleva - gå med vinst).

Ni lever inte som ni lär. Det enda ni vill är att kunna snylta på andra, med motiveringen att det är ju så lätt att kopiera digitalt.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat