Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 07:44 #12
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Fan va snyggt Webbot... I USA verkar allt finnas...

USA har mycket, men utvecklingen i USA är både framåt och baklänges... För inte så länge sedan visade WebboT bilder från sin hemstad, USA har fortf. tvättlinor i städerna för att bidra med ström & telefoni.

Vi i Sverige har börjat lära oss att det är smart att gräva ned dessa.
[Nu går detta helt OT, men jag ville svara svara på det du sa]

Allt teknik o.s.v. finns, men man använder den inte och det finns förklaringar till detta.
T.ex. som tvättlinorna till el/telefoni som du nämner.
Staten byggde (med skattepengar) under lång tid upp hela infrastukturen i Sverige. Sen när monopolet släpptes någorlunda fritt, så kunde ju alla nya el och telebolag bara haka på det uppbyggda systemet.

Här I USA finns mängder med stora som små lokala el/telebolag som måste peta ner kablarna i jorden själva om det ska bli gjort.
P.g.a. detta så förstår jag trots allt varför det fortfarande finns mest luftledningar här. Det skulle kosta så pass mycket för varje lilla el/telebolag att det helt enkelt inte vore försvarbart att ens börja att gräva ner skiten. Därför kommer USA's städer se ut som i ett uland i 100 år till.
Visst är det sjysst när man går på strippen i Vegas eller Times Square i NY mitt i natten, då ser man ju inte den spruckna grå betongen som man gör på dagen. Vegas ser ut som skit dagtid.

När det gäller kvalitetstänkande ligger USA långt efter Europa. Självklart.

Men detta har ju inte så mycket att göra med Internetrelaterade tjänster. Där ligger i alla fall USA riktigt långt fram och har det mesta. Det kan du inte förneka.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat