Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-13, 00:42 #26
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av Mortekai
Det har jag aldrig hört talas om och det verkar stenkorkat...varför skulle man straffa webbplatser beroende på avstånd mellan client och server?

Det är väl ändå självklart att Google premierar sidor som laddar snabbare? Deras främsta uppgift är ju att leverera relevant information, så snabbt och enkelt som möjligt, till sina användare. Om en hemsida laddar segt/svarar dåligt så kommer den få det svårt att komma upp ordentligt i Google.

Google skrev själva lite om detta för mer än ett år sedan: http://adwords.blogspot.com/2008/03/landin...ll-soon-be.html
Ahhh...Quality score kan jag förstå eftersom det inte är ett permanent värde utan känner av i realtid. Det gör alltså så att om en sida tillfälligt är seg så halkar den ner i träfflistan och när den inte är det så åker den tillbaka på högre position. Det låter helt logiskt

Svarstider beroende på vart servern står i förhållande till besökaren känns däremot som av väldigt liten betydelse när innehållet ger avsevärt mycket större variabler. En sida i Sverige med mycket grafik och javascript mot en smal sida med nästan uteslutande text på andra sidan jorden skulle knappast komma högre upp på grund av svarstiderna...

Dessutom verkar QS bara gälla landningssidor för adsense och det styr bara hur dina adsense sidor visas och enligt vad jag förstår kan det betyda högre priser för dina sökord, men det kanske finns andra belägg för att det gäller generellt i googles sökalgoritmer?
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat