Citat:
Originally posted by danielos@May 12 2009, 13:17
En omröstning om egenreklam tycker jag vore på sin plats, man måste skilja på ren egenreklam och svar på behov. Ett pm från ett företag hjälper ju inte en trådskapare att välja mellan 3 andra i en diskussion i tråden, det handlar ju inte om att dyka upp på wn och sedan i smyg få erbjudanden via pm, utan det handlar ju om en diskussion i en tråd om vad man ska välja. Om företagen i en tråd inte kan får svara för sig, funkar det ju inte.
|
Citat:
Eftersom det finns betalda reklamplatser så hör reklam hemma där. Ska andra kunna göra reklam gratis blir det helt fel.
|
Hehe, vilken otrolig motivering för att inte tillåta att företag konkret möter folks behov, som om en reklam banner säger exakt vad folk behöver.
En tråd full med skitsnack och oväsentligheter går hur bra som helst på wn, men en tråd där företag möter folks konkreta behov, där företagen naturligtvis måste hålla sig innanför vissa ramar, det går inte alls för sig, nä, jag har svårt och förstå detta.
Det handlar ju inte om att när någon frågar:
Vilket webbhotell är bäst?
Att sedan alla webbhotell skriver: Jag är bäst!
Här måste ramar sättas och naturligtvis krävs en del av moderatorerna. Hur kommer det sig isf att eforum.idg.se tillåter företag att svara på folks behov?