Citat:
Originally posted by Mortekai@May 11 2009, 14:37
Citat:
...och på tal om Google så börjar deras algoritmer för sökranking mer och mer känna efter och mäta hur lång tid det tar från det man klickar på en länk i Google tills det att man får fram sidan, detta gäller även adwords skall tilläggas.
|
Det har jag aldrig hört talas om och det verkar stenkorkat...varför skulle man straffa webbplatser beroende på avstånd mellan client och server? Så då kan jag köra en mild ddos mot en konkurrent som ökar svarstiderna och på så sätt gå om i ranking? Finns det några belägg för den typen av observationer som du kan hänvisa till, för jag säger inte att det inte kan vara så utan bara att låter helt sjukt
|
JonathanS var snabb och svarade så det finns inte så mycket mer att tillägga mer än att det vore intressant att se vad resultatet skulle bli om du försökte att ddosa en konkurrent.
Jag tror att Google är såpass smarta när dom utvecklar ett sånt här system att att dom har räknat med sådana tilltag och har varningsflaggor för det. Om du skulle bli påkommen så lär din site bli svartlistad.
Sen så finns det alltid 3:e part och hackers mm mm som man kanske kan använda sig av men det är nog verkligen undantagsfall...
/Ziggy