Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-11, 16:06 #10
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by BarateaU@May 11 2009, 14:52

Inget mot dig personligen.

Jag själv bara undrar hur de funka.
Du har hittat ett bra sätt, grattis

Inge mer med det helt klart.

Min fråga var mer, vad är detta och hur är de gjort och inte på nått surt vis.
Okej

Hurvida det fungerar eller inte är jag ganska kluven i själv då det är svårt att följa något resultat i Google när deras algortimer och filter uppdateras hela tiden.

Men om vi backar tiden lite över ett år tillbaka så fungerade det bättre än vad jag trodde, och då främst i Google. De andra sökmotorerna som Msn och Yahoo ligger långt efter Google med att lägga till/uppdatera filter och ger tydlig effekt än idag.

Om vi ser till Google, vilket är mest intressant. Så ignorerar de antingen hela värdet från länken eller reducerar det väldigt mycket. Men jag får olika resultat på olika sidor så det är svårt att säga något med säkerhet.

Webmaster Tools visar alla länkar för dina egna sidor, även länkar med rel="nofollow". Om du gör en "link:" - sökning i Google så kommer du endast få en se ett "smakprov" på de länkarna som finns. Anledningen till detta är att Google inte vill ha massa automatiserade program som ligger och samlar information för att sedan analysera varför Google rankar en viss sida bättre än en annan. Yahoo fungerar bättre om du vill se inlänkar för andra sidor.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat