Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-11, 09:49 #23
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Folk är oroliga för att man skrattar åt oss i världen p.g.a. IPRED lagen, och att TPB rättegången (so far) ledde till en fällande dom, jag tror risken är större att man skrattar åt oss för att vi har gjort det som i alla andra länder skulle vara en lobbygrupp, med alla uppenbara skillnader och begränsningar dessa har, till ett politiskt parti.
Självklart hade det aldrig kunnat bli någon lobbygrupp av PP eftersom det inte finns något ekonomiskt intresse bakom, så jag tycker dom kom på en ganska snygg omväg.

Personlig integritet är något man har, det är inget som staten vare sig kan ge eller ta ifrån en (i ett demokratiskt samhälle), om den personliga integriteten så som ni ser den nu är hotad, så kan vi väl vara överens om att den funnits där tills nu iaf, vad har ni "gjort" med eran personliga integritet till dags dato ? Personlig integritet är att kunna kontakta media anonymt, är det någon som utnyttjat den möjligheten ? Det känns för mig rimligt att man bör ha kommit till den punkten om man engagerar sig för andra människor och reagerar på orättvisor och övergrepp. Alla som är under 20 har i princip givits dessa underbara möjligheter vi har idag, hur har ni använt dessa möjligheter ? Alla människor med normalbegåvning inser att livet handlar om att ge såväl som att ta, vad är ni villiga att offra för alla dessa fantastiska möjligheter ? (jag skulle gissa att om man "offrade" att faktiskt betala för det som man normalt anses ska betala för, så hade det räckt, hade inte det varit ett ganska billigt pris ?)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat