Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-11, 07:51 #20
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Men hallå Dom är ju inte ensama i bryssel. Det är ju tusentals politiker.

Det där är ett typiskt uttalande från en som inte kan se konsekvenser av sitt agerande. Om DU ska ha rätt att rösta fram en kandidat som driver DIN fråga, och ingen annan, ska då inte JAG, och alla andra ha samma rätt, jag tycker det är viktigt att jordgubbarna är riktigt röda, och röstar på dom som driver den frågan, sen har vi ingen kvar som faktiskt GÖR det jobb dom är där för att göra, att sätta sig in i frågor, ta beslut och ansvar för dom beslut dom fattar. (och det här har också lite med politikerföraktet att göra, för alla människor tror att dom är bättre än alla andra, speciellt om dom "andra" är politiker, om en enda människa började med att se sina egna begränsningar och försöka sätta sig in i andra människors förmågor, så kanske vi skulle komma någonstans.)

Citat:
Originally posted by -WizKid@May 10 2009, 19:21
gummianka: Det är ju trevligt att du tror att Piratpartiet kommer få 6 mandat. Med tanke på att Falkvinge har plats 6 på valsedeln.
Och hur kan du tror att man gör det för pengarna när just Falkvinge sa upp sig från sitt jobb 2006 och tog ett banklån för att kunna göra det på heltid.
Okej, my bad, jag var inte tillräckligt insatt i ordningen/placeringarna på deras valsedel. Men att man säger upp sig från ett jobb och tar ett lån för att satsa på en annan karriär skiljer sig väl på intet sätt från någon som gör samma sak med ett företag. Slår satsningen väl ut så är det ju en bra investering även med ett banklån, om något visar det väl att han är driven, frågan är VAD som driver honom.

Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
Det var bland det dummaste jag läst
Vi vill förbättra samhället, just därför är vi med i det enda partiet som vill det.
Just därför jobbar vi och sliter för att piratpartiet ska komma in i EU-parlamentet och förändra dem kassa lagar som spottas ut därifrån. Kallar du inte det drivkraft?
Nej jag tycker inte alls att det per automatik är samma sak som drivkraft. Hur mycket jobb har du lagt ner på att sätta dig in i konsekvenserna av det du föreslår ? Hur många gånger har du visat och agerat efter denna övertygelse från någon annanstans än tangentbordet ? Förbättra samhället ? Lyft ögonen lite, välkommen ut att röra dig i skolor, dagis, sjukvård, äldreomsorgen, psykvården....

Jag skulle GÄRNA ta ställning MOT IPRED, om det bara fanns en enda människa som presenterade ett enda vettigt alternativ, som löser dom problem som finns.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat