Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-10, 21:27 #23
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Är ju just det som är så sjukt att någon annan kan anses ha större intresse i domänen, precis som att någon skulle ha annses ha större intresse för ditt hus och tvinga dig att lämmna över det gratis.
Ja anledningarna kan ju vara många och något som behöver granskas från fall till fall - dvs ingen automatik kan avgöra - därav ett tvistlösningssystem med tvistlösare.
Citat:
Då skulle dom ha registrerad domänen från början om man anses ha större intresse i det, sedan att andra ska avgöra hur stort intresse innehavaren har av domänen.
Se ovan - granskning från fall till fall.
Citat:
Sedan ond tro är med ett jävla påhitt, där handlar det ju endast om personliga tolkningar i många fall.
Håller inte med dig alls i detta - däremot tar tvistlösaren endast hänsyn till det mtrl som läggs fram till tvisten.
Citat:
Sedan tycker du själv någon av dom domänerna i listan du radat upp att google har ens någon rätt till dom?
Vad jag tycker spelar ju mindre roll, men för att du frågar, så känns de "mindre uppenbara"..tycker jag.
Citat:
Sedan problemet är att du blir tvingad att godkänna avtalet eftersom IIS har "monopol" på rättigheterna för .SE
Det är väl ganska naturligt att du som användare behöver godkänna under vilka förutsättningar en produkt eller tjänst får användas.
Sen tycker jag personligen att det är ganska uttjatat att tjafsa om "monopol" och för den som läser på lite hittar snart att det inte alls är frågan om det, utan snarare tvärtom.

.SE är registerhållare för .se.
.SE´s styrelse representeras av en bred spridning av intressen http://www.iis.se/sv/about/org/board
Sedan mars -09 så tillämpas en registry-registrarmodell, där kunden har ett mycket stort antal registrarer att välja på för sin registrering/förnyelse.
Det står innehavaren fritt att välja vilken av dessa registarer han eller hon önskar ska administrera domänen - eller för den del vilken registrar han eller hon vill byta till.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat