Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-10, 19:56 #12
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by WizKid@May 10 2009, 19:21
gummianka: Det är ju trevligt att du tror att Piratpartiet kommer få 6 mandat. Med tanke på att Falkvinge har plats 6 på valsedeln.
Och hur kan du tror att man gör det för pengarna när just Falkvinge sa upp sig från sitt jobb 2006 och tog ett banklån för att kunna göra det på heltid. Om han nu skulle göra det för pengarna skulle han inte placera sig själv högst upp på listan då? Eller lagt ner det hela när de inte kom in i första riksdagsvalet.
Själv får jag förakt mot politiker när de säger att de inte ska jaga ungdomar som fildelar och sen stiftar de lagar om IPRED.
För mig handlar inte en röst på Piratpartiet ingenting om fildelning. Jag laddar iprincip inte ner någonting så för mig kvittar det. För mig handlar det om min personliga integritet. Jag vill inte ha lagar som IPRED, FRA, ACTA, Telekompaketet eller Datalagringsdirektivet. Jag hade gärna röstat på något annat parti om det nu fanns något som inte var för alla dessa skitlagar.
Bra sagt, tyvär så är Piratpartiet det enda partiet som verkar ha förstått värdet av den personliga integriteten.
Och ni kan ärligt inte säga att eran integritet inte har ett värde - det är det mest värdefulla vi har.
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat