Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-17, 10:37 #8
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Hej!
Tack för alla svar.

Vad gäller att programmerare ska programmera och skribenter ska skriva så kan det nog fungera i många fall förutsatt att programmeraren har lång erfarenhet och högskoleutbildning samt att skribenten likaså har lång erfarenhet osv.

Det jag tycker är beklagligt är att i dagens samhälle så växer man upp med en skola som förutsätter att man får jobb när man pluggat klart och då räcker det inte med att man pluggat gymnasium och det kanske inte räcker med att man pluggat högskola/universitet. Det krävs också att man kan konkurrera med andra topputbildade för att få jobb.

Jag tycker att detta är tragiskt och jag förstår inte varför man kan få marknadsföring obligatoriskt i skolorna. Nu när det är sådan arbetsbrist så gäller det att försöka klara sig själv.

Jag har växt upp med programmering (Windows programmering c++/ CSharp) och kommit ganska långt med detta. Jag startade massa idéer i tron om att jag skulle kunna tjäna pengar på detta senare genom att sälja till någon. Jag kunde inte någon marknadsföring alls.
Om jag hade vetat det jag vet idag så skulle jag nog lagt tyngdpunkt på att lära mig internetmarknadsföring. Vilket jag börjat komma i gång med ganska nyligen.

Har försökt med Adwords och direktreklam vilket jag funderar på att lägga ner för att jag har bara lyckats förlora pengar på det. Det jag vunnit är bra kunskap till lågt pris ;-)

Just nu så tror jag att det viktigaste är kunskapen att hitta trafik och det är inte enbart från sökmotorer. Det gäller att lägga ut en länk till sin sida på olika ställen för att hamna på första sidan för ett populärt eller nischat (men sökt) nyckelord.

Finns det någon här på forumet som hittat andra sätta att skapa trafik utan att betala. Jag har letat efter sidor där man kan lägga in sin URL. Det finns t.ex många Amerikanska sidor som skriver 'submit your url' vilket jag inte kan hitta speciellt många av här i Sverige. Måste finnas andra sätt som är acceptabla.

MVH
Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat