Citat:
Originally posted by Westman@May 5 2009, 09:05
Först säger du upprepade gånger...
|
Det var väl mer det att jag inser att vi inte kommer så mycket längre gällande just den här frågan. Jag förstår dina invändningar mot lagen, även om jag kanske tycker att dom flesta handlar om hur den kommer att tillämpas, och om det vet vi ju faktiskt inte speciellt mycket...
Jag vidhåller att det inte är några som helst problem att hålla sig anonym på nätet, oavsett om man förblir anonym helt enkelt för att man håller sig "under radarn" eller om man söker anonymiteten och skaffar ett mobilt bredband från 4-1 med kontantkort...
Är det en åsikt som du har generellt, att civilrättsliga tvister/mål inte ska förekomma överhuvudtaget, eller gäller det specifikt för fildelning ?
När det gäller tjänster för att hålla sig anonym på nätet, som man betalar för (t.ex. TPB´s tjänst) så tycker jag det hela verkar oerhört bakvänt, uppgifterna finns ju där, så vad man gör är att man ger TPB en log över allt man gör på nätet, det är lite som att lämna ut sina bankuppgifter till nån främling på stan för att man är rädd för vad banken kan göra med dom uppgifterna...