Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-09, 01:09 #66
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by htiawe@May 9 2009, 00:02
patrikweb: Tre timmars nedtid? Med ditt resonemang så hade det direkt betytt att du inte hade varit en seriös leverantör och att du hade varit totalt inkompetent i ditt bygge av hall. Tycker du att du förtjänar en sån behandling för ett misstag från din sida?

Hur menar du nu? En snabb koll på 2 månader tillbaka. Jag har haft 0 störningar med elavbrott. Har haft 0min störningar på nät till Växjö, 15-20 min störningar mot Borås.

Kommer även bli ännu mindre störningar mot Borås efter nya core router är uppe.

Glesys har haft flera timmar och 6 st avbrott som rör nät och el, om man då ska gå efter deras drifinfo på 2 månader. Då dom bara visar 10 senaste. Men jag vet att dom har haft betydligt mer driftstörningar och elavbrott på en 12 månaders period tillbaka.

Jag har haft fåtal timmar avbrott räknat på 2 års period, Glesys har mer på några månader räknat endast.

Skildnaden är att jag har byggt allt driftsäkert som möjligt från början, enda oturen var att ena supervisor han börja strula efter 1 månad i drift endast innan man han få dit en extra.

Så blev 1-1.5h avbrott där totalt, men sedan har det varit inget avbrott alls per år nu. Ca 5 min avbrott per år i Växjö.

Men det jag menar är att Glesys har inte haft 1 avbrott dom har haft flertal avbrott på nät och el, avbrotten verkar inte precis minska. Nästan alla avbrott dom har haft hade kunnat förhindrats om dom hade byggt det rätt från början.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat