Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-08, 18:45 #54
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Om du läser den driftinfon hur många minuters avbrott har det varit på det?

Sedan om du läser driftinfon så har det inte varit alls många minuters störningar, sedan att du blandar in en servrar i nät infrastruktur är ännu mer komiskt.

Då kanske vi kan ta exempel hur många timmar har era VPS noder varit nere totalt? Mot hur många avbrott jag har haft på mina VPS noder?

Sedan ska man köra bil om man tagit sig något glas vin? Visst kunnde ringt in någon konsult för kolla på det, men betydligt mer ekomiskt att jag tog mig den tiden att kolla på det själv.

Så många timmar ni har haft i avbrott på nät, el, vid ddos under 1 års period har inte jag på en 10 års period.

Och ja det var dåligt av mig att inte köpa in en extra SUP direkt, routern hade inte ens suttit mer än någon månad i drift så hade inte kommit så långt. Så det var mer otur att det var ett minnesfel i den som orskade avbrott så direkt.

Det får jag ta på eget ansvar, men SLA på 99,95% medräknad service hållde man alla fall, senaste året har man haft under 5min avbrott på core nod som Växjö. Borås haft lite sämmre men ligger ändå inom SLA nivå.

Om vi ska prata om vinst, om du har koll så ser man endast vad man tagit ut som vinnst i en EF. Inte omsättning, jag kanske väljer och tänker på kunderna istället och inversterar pengar i fungerande driftmiljö istället.

Jag har rätt bra kontakt med vissa av mina kunder så om vi SMS till varandra eller hur vi gör med kontakten. Och i det fallet var det bara den kunden som hade problem så självklart man frågar kunden extra innan man börjar kolla mer på det.

Men frågan är väl hur jag som så liten firma som du säger klarar ha så lite nertid och så hög tillgänlighet på allt med så liten omsättning. Samtidigt som jag är billigare.

Mot er som har haft avbrott pga elavbrott, flertal ddos ni dött på, nätproblem och övriga problem med vps noder.

Som även är ett större företag med större omsättning?

Är inte det konstigt? Är det inte era beslut som gjort att det varit avbrott?

Jag tar ansvar för mina avbrott, om jag har avbrott får mina kunder klaga hur mycket dom vill och tycka jag är dålig .
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat