Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
|
Fick tillbaka ett brev idag där det stod att jag skulle komplettera följande uppgifter för min ansökan av F-Skatt/Moms (enskild firma):
"Hur har du beräknat momspliktig omsättning?"
"Utgående moms 170 000 kr?"
"Ingående moms 70 000 kr?"
Det jag har skrivit är:
Moms
Momspliktig: 70 000
Nettoomsättning: 150 000
Näringsverksamhet
Utgående moms: 170 000
Ingående moms: 70 000
Jag skrev i övriga upplysningar: "En del svaren är beräknade kostnader eller intäkter som är väldigt svåra för mig att veta. Sålunda är det endast ungefärliga uppskattningar som jag har skrivit."
En polare till mig skrev liknande uppgifter och han blev accepterad. Antar att det beror på vilken handläggare man får...
Jag har inte beräknat något utan uppskattat/gissat mig fram - jag undrar liksom hur man ska beräkna såna här saker när man inte ens har startat sin verksamhet. Vad ska man ringa och säga till handläggaren? Kanske har missförstått vissa uppgifter.
|