Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-07, 11:31 #16
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by BjörnJ@May 6 2009, 17:41
Angående att länka mellan egna sajter; sajterna bör väl ligga på olika C-nät för att det ska ge bra effekt?
Säg att man har 10-20 egna sajter som länkar till varandra, men alla sajter ligger på samma webbhotell och kanske till och med samma server, hur mycket är de länkarna värda då?
Varför tar du inte och testar?

Jag har en dedikerad server + ett otal olika webbhotellkonton. på den dedikerade servern kör jag många siter, inom samma och/eller närliggande nischer, och naturligtvis länkas de ihop, har även andra siter utspridda.

Skillnad? ingen nämnvärd större skillnad skulle jag vilja säga, i det korta loppet.

Däremot räcker det att köra alla sina webbplatser på ett c-ip då det går att sprida ut många länkar och få en ip/location diversifiering genom att använda sig av olika typer av social media.

I det längre perspektivet ser det onaturligt ut om man endast har länkar från ett ip-nät och resten av länkarna ifrån sociala media. Därav kan det vara bra att sprida ut sina siter över många olika webbhotell, många olika c-nät, låna webbplats av kompisar etc.

Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat