Citat:
Ursprungligen postat av Ingo
Citat:
Originally posted by -Silvergear@May 5 2009, 19:20
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Vanligtvis brukar registraren kunna vidarebefodra ditt mail till ägaren av domänen om du ber om det. Då kan domänägaren återkomma direkt till dig om han/hon så önskar.
|
Ja jag frågade IIS och ONE om dem kunde vidarebefodra mitt mail.
Det borde ju vara One som har ansvaret för att vidarebefodra mailet eftersom den är reggad via dom. Får väl skicka ett nytt mail till dom och hoppas på bättre lycka den här gången.
|
Nix du kontaktar ISS som kontaktar ägaren av en *.se domän då det ändå är de som hanterar dessa domäner. Har man tur så svarar ägaren så det är bra att man formulerar sitt mail bra.
|
Mjae, jag är inte så säker på att det är IIS som har hand om detta längre? Tidigare var det självklart IIS man skulle ha kontaktat, men sedan i mars (om jag minns rätt) så har ju IIS ändrat sin affärsmodell, så numera har de flyttat ut så gott som allt ansvar till sina registrars. Jag skulle därför gissa att det är One som sitter på uppgifterna och har möjligheten (eller snarare BORDE ha möjligheten) att vidarebefordra mail till ägaren av domänen.
...men precis som Marcus säger, uppdatera gärna tråden när/om du når någon framgång så kan vi andra sedan se vilken väg som är den rätta att gå...