Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-04, 21:11 #34
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by trådlöst@May 3 2009, 13:34

1. Jag vill skicka en produkt, låt oss säga en dvd film till en användare på sajten eftersom att han har nått en vis gräns poäng osv...Hur skickar jag filmen till han?
Jag vill inte att det ska stå mitt namn på kuveret eller så, finns det något möjligt sätt att skicka det då?

2. Vart kan man köpa sånna här plastpåsar? Som är lite hårda och stora, ungefär 20cm långa och 15cm breda? Om det finns några cm kortare eller så så går det också bra!
Ungefär sånna här Påsar menar jag!

3. Hur skickar ni era produkter till era medlemmar? Vilket kuvert och hur mkt kostar det osv...

4. Finns det något mer man ska tänka på när man har en reward sida?
Tacksam för all svar jag kan få!
1. Du lägger filmen i ett vadderat eller vanligt kuvert och frankerar det med vanliga frimärken. Vill du inte skriva din egen adress som avsändare så kan du skaffa en postbox. Mer information om det hittar du på http://www.posten.se.

2. Sök på Google på "emballage". Många leverantörer säljer bara till företag, men maila de e-butiker som Google visar dig och fråga.

3. En DVD-film kostar uppskattningsvis 12-24 kr att skicka som vanlig brevtjänst. Vill du ha kolli-id så att försändelsen går att spåra så kostar det 50 kr extra per försändelse. Du hittar Postens prislista här: http://www.posten.se/c/postguideLetterDom

4. Sätt dig in i vad Skatteverket har att säga om saken. Det är (tyvärr) inte bara att sätta igång, utan det finns tusentals regler att tänka på. Du kan maila Skatteverket anonymt. Förklara i mailet vad du vill göra och fråga om det går att bedriva verksamheten som hobbyprojekt, eller om du måste registrera ett företag och ansöka om f-skatt.

Jag har aldrig haft en rewardsida. Dessutom är punkt 4 så bred att den omöjligt kan besvaras på ett forum.

Ett tips är att maila/ringa myndigheter och företag så snart du har frågor. Här på WN kan folk avfärda dina frågor som "dumma", men myndigheter har inte den friheten. De måste svara efter bästa förmåga.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat