Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-04, 21:00 #33
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Originally posted by Fredrik-s@May 4 2009, 20:03
Med reservation för att jag inte läst allt i tråden.

När du skickar brev finns det inget krav på att du skriver med dig som avsändare. Oftast brukar man skriva en returadress på baksidan av kuvertet, fall mottagaren inte skulle finnas och då skickas brevet tillbaka till dig. Detta är som sagt inget måste. Vi säger att du ska skicka till Bertil Nilsson, Hagagatan 4 i Tomelilla 54200 då skriver du bara.

Bertil Nilsson
Hagagatan 4
54200 Tomelilla

Så här kan de se ut grafiskt:

En postbox kan vara bra att skaffa dig fall du t ex inte vill ge ut din adress, fall vi säger att du har kontoret hemma hos dig. En postbox fungerar som en vanlig brevlåda bara att den inte finns hemma hos dig. Du går och hämtar post som folk skickar till dig. Detta är inte en Postlåda som du kan skicka brev ifrån, det får du göra på dom gula lådorna istället.

Om vi då leker med ditt scenario lite här, så skulle du då kunna skriva postbox lådan som returadress, dvs på baksidan av kuvertet. Och skulle inte brevet komma fram skickas det till din postbox, som du sedan kan gå och hämta brevet på.

Hoppas det klarnar lite för dig hur det fungerar med post.
Tack.
Det var det jag var ute efter, det med postbox lite längre ner som du skrev och att man inte behöver skriva sig som avsändare osv..Tack för alla svar jag fått.
Och ingeting är skämmigt i tråden, so what om jag inte kunde det? Vad händer? Skämmer jag ut mig ? Bättre att fråga och vara säker..
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat