Hade du tänkt flytta utomlands kan det vara idé att titta på hur enkelt det är att driva företag/leva i landet istället för att bara jaga de lägsta skattesatserna. En bra utgångspunkt för en företagare som vill flytta utomlands är den här listan:
http://www.heritage.org/Index/
Själv skulle jag nog valt Irland. De kanske inte har världens lägsta skatter men skatterna är egentligen inte mitt största problem. Jag hade gladeligen gått med på att betala en något högra plattskatt om jag hade sluppit joxet med deklarationen eller levt med rädsla att rsv ska komma och hoppa på en bara för att man gjort något bidrag fel. Går skatter till bra saker som välfärd och utbildning har jag inga problem att betala dem. Men nu känns det som om mycket går till byråkrati. Inte minst om man räknar in alla timmar jag måste spendera med blanketter och broschyrer.
Edit: Irland ligger närmast till hands mest av personliga skäl. Jag gillar helt enkelt den irländska kulturen. Skulle jag gå helt efter den där listan och bara väga in lite andra standardpreferenser som klimat och språk så skulle valet antagligen falla på Nya Zeeland, Kanada eller Danmark.