Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-03, 01:03 #21
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Jag vill egentligen inte smita undan skatten, men som skrivits, 50-60% skatt, det känns lite väl magstarkt.

Kommer inom en snar framtid att överväga att flytta utomlands, internet är ju ändå inte bundet av nationsgränser.

Att leva, och att leva någorlunda väl på en mindre verksamhet är betydligt svårare i Sverige än i många andra länder tycks det, därför att staten ska beskatta varenda jäkla led. Inkomst, sociala och moms.

Om inte Estland, så kanske Tjeckien eller som föreslagits här, Spanien. Får se.

PS. Min personliga åsikt om program som MrWize tog upp här i tråden är att de är bedrägerier i allt utom till namnet. Att jämföra dem med vanliga affiliateprogram, där man trots allt i de flesta fall marknadsför produkter med ett verkligt värde, medan "produkterna" (om sådana ens finns) i MLM-företagen oftast är undermåliga och överprissatta, och knappast avsedda att verkligen säljas. Iden i 95% av dessa MLM-bolag är istället att tubba folk att gå med för att dessa i sin tur skall rekrytera familj, släkt och vänner med erbjudanden om snabba vinster och pengar som är för bra för att vara sanna. Jag har sett på nära håll hur dessa MLM-företag verkar, och vilken förödande inverkan de kan ha på människors liv.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat