Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
Då börjar vi om idag och så ser vi om det kommer fler svar.
Börjar med 1vagslankar.net
Det "enastående" är att man som användare av tjänsten får skriva sitt eget innehåll som sedan publiceras ut i nätverket. Nätverket består av webbplatser med PR upp ända upp till 3.
M a o, vem som helst kan få tillgång till ett länknätverk där man SJÄLV styr ÖVER INNEHÅLLET, ingen annan som skriver innehållet åt en.
Allt som publiceras ut kommer verifieras manuellt så att kvaliten på inläggen har någon form av kvalitetsgranskning.
Nu går vi vidare över till MLM, Multi Level Marketing
Eftersom du bara sett som "utomstående", dvs du har tagit in "fakta" ifrån vad?
Jag själv har erfarenhet, både ifrån MLM och affiliatemarknadsföring. Jag LEVER idag på vad affiliatemarknadsföringen (mina webbsidor) + MLM ger mig i inkomster.
M a o, jag har skapat mina EGNA ERFARENHETER, ifrån båda sätten att skapa inkomster.
Oavsett vilken businessmodell du använder dig av, för det är vad det handlar om, olika sätt att skapa sig inkomster.
Om vi jämför affiliatemarknadsföring och mlm så är de extremt lika i sin utformning, och affiliatemarknadsföringen är en direkt konstruktion ifrån hur Multi Level Marketing är uppbyggd vad gäller kompensationsplaner men man har tagit bort en viktig ingrediens. Djupet ifrån hur provisionen ska räknas ut, och att man INTE taggar kunderna till en affiliate.
Varför har man gjort så? För att MLM har haft dåligt rykte och man skapade alltså ett annat sätt att låta andra marknadsföra sina produkter, till en MYCKET billigare kostnad för företaget som blir rekommenderat. De behöver på detta viset endast betala en MYCKET liten penning för sina nya kunder, affiliaten däremot MÅSTE hela tiden övertala fler att just dessa produkter är helt suveräna för att affiliaten ska tjäna mer pengar, oavsett om tidigare kunder man rekommenderat fortsätter köpa produkter ifrån företaget man rekommenderat. Rättvist? Inte det minsta och mycket dålig business modell, för affiliaten.
MLM, är inte mindre än vad affiliates redan gör, rekommendera produkter OCH affärsmöjligheten till andra. Den stora skillnaden är att de kunder du rekommenderar produkterna och affärsmöjligheten till blir taggad, knutna, till dig så länge de är kunder eller aktiva affärsdrivare.
Ser man till affiliatenätverken så fungerar de som mlm företagen. De har knytit upp ett gäng företag som de lovar att fixa "andra affärsdrivare" som kan rekommendera sina produkter. Redan här har du en pyramid, där affiliaten är i botten, nivån ovan är affiliateföretaget och i toppen har vi företaget som du som affiliate har rekommenderat. Vem tror du tjänar mest pengar? Affiliaten, Affiliatenätverket eller Företaget som rekommenderas?
Sedan kan man börja prata om det moraliska i att "rekommendera" tjänster där 9 av 10 drar på sig stora skulder. DET gör du INTE inom MLM.
Som Affiliate investerar du även en mängd pengar. Det handlar om hosting, domännamn, tiden att marknadsföra sina webbplatser för att "rekommendera" de "moraliska produkterna/tjänsterna" som snabblån, poker och annat som verkligen kan sätta personer i skuld! som de kanske ALDRIG kan ta sig ur.
Vad man väljer är upp till var och en, men som affiliate bör man tänka sig för både en och två gånger vad man REKOMMENDERAR, men de flesta affiliates SKITER fullständigt i vad de rekommenderar så länge de tjänar pengar på det de rekommenderar.
För min del spelar det ingen roll om du gillar MLM eller inte, men jag hoppas att fler får upp ögonen för att även affiliatemarketing är en typ av "rekommendationsmarknadsföring", precis som MLM. den stora skillnaden är att man INTE rekommenderar något som tar den personen längre ned i skuldträsket. Det är i stort sett en fast kostnad att komma igång och det behöver inte kosta en endaste krona mer. Det enda man behöver investera är sin tid. ca 15 timmar/vecka.
Varför inte investera upp till ett par tusen kronor, satsa 15 timmar/vecka under ett års tid, få erfarenhet och lära sig, och se vart det tar en, om det fungerar eller inte.
Därefter kan man sedan basunera ut om "skumma produkter", "skumma affärsmetoder" eller vad man nu fått för erfarenheter.
Ha en fortsatt trevlig helg
Patrik Berggren
|