|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Men nu får vi väl ta och stanna upp lite, och kanske tänka INNAN vi skriver.
Det finns väl iofs ingen absolut sanning, det beror på omständigheter och användaren, MEN, generellt sätt så anses matta skärmar fungera "bättre" (vara mer användbara) i starkt soljus än blanka, helt enkelt eftersom blanka skärmar ger mer reflektioner, jag skulle därför säga, att om man skall generalisera så får generaliseringen bli att en blank skärm är sämre i starkt solljus.
Sen blandar ni väl ihop ljusstyrka med med...ja, yta. Blank eller matt skärm handlar ju just om "ytbehandling", och har INGENTING med ljusstyrka att göra, det har följaktligen heller INGENTING med batteritid att göra (även om det självklart är så att man, oavsett blank eller matt skärm, måste dra upp ljusstyrkan om förhållandena inte är optimala, vilket såklart påverkar batteritiden).
Det sitter "samma" typ av panel i skärmarna (jag säger "samma" eftersom det såklart varierar beroende på modell och prisläge) oavsett om den är blank eller matt.
EDIT: Men den självklara rekommendationen måste ändå vara en unibody Macbook Pro med en 17" antireflexbehandlad skärm, där du förutom att du får en skärm som ÄR antireflexbehandlad, dessutom får en LED skärm med alla fördelar dom har, dessutom med full-hd upplösning, och jag brukar säga att min business HP är byggd som en pansarvagn, vilket gör unibody Macen till....ett hangarfartyg (- storleken)...
|