Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-01, 14:39 #14
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by MrWize@May 1 2009, 00:42
Snabbt svar: Varför blir du misstänksam mot det? Är det kanske inte bättre att du googlar och försöker bilda dig en egen uppfattning INNAN du går ut med anklagelser om ditten och datten?
Off Topic: Varför skulle den typen av webbsiter vara mer lurendrejeri än den vanliga e-butikens upplägg? Det har vi ju sett gång på gång i bluffhärvor de senaste månaderna vara just lurendrejerier ... DET är att ha förutfattade meningar speciellt som man inte har någon erfarenhet av designen och retoriken .. BTW .. retoriken är extremt effektiv, du skulle bli förvånad vad man kan få för CR ..
så, gör din research lite bättre så ser du att allt inte är svart, även om det inte passar in i din(a) mall(ar)
Patrik Berggren
PS .. nej, jag får inte betalt av Randy .. måste man få betalt för något man gillar?
Som du bad om gjorde jag en snabb googling och tittade på lite filmer. Det visade sig att han verkar vara ledaren för ett pyramidspel (http://sv.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing) och hellre pratar om hur fina bilar han köpt för alla miljarder han tjänat istället för att faktiskt berätta hur man gör. Du anade inte oråd? Jag skulle inte bli förvånad om han, liksom många av artisterna i MTV Cribs, leasat allt.

Om du inte får betalat av Randy (pyramidspel går ju annars ut på att få "undersåtar" som jobbar åt en och får betalt) så ber jag om ursäkt. I så fall är du väl bara en väldigt hängiven anhängare som gärna namedroppar hans namn i trådar trots att det inte har med ämnet att göra.

Anledningen till att jag drog alla över en kant och kallade dem lurendrejerier är helt enkelt för att så gott som varenda sådan sida jag stött på har pushat någon fishy produkt. Trustsidan du länkade till är ett bra exempel på en sån fishy-produkt och annars är väl penisförlängarpiller en favorit bland de siteägarna. (penisförlängarpiller har inte haft någon kliniskt bevisad effekt och är att betäckna som lurendrejeri om du undrade)

När det gäller vanliga webbshoppar så är det givetvis så att det finns lur i den branschen också. Men antalet skumrask som uppdagats kan jag räkna på mina fingrar och de seriösa är otaliga. Det omvända är min erfarenhet när det kommer till "MLM"-siter, hög click-trough rate eller inte.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat