Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-01, 13:27 #5
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by Reactorman@Apr 30 2009, 18:51
Ok, så allt annat är bara bortkastad tid menar du?

Valet ligger inte hos mig eftersom det är en kund som jag skall göra en grej åt.

Du menar alltså att det är många webbhotell som har stöd för URL rewrites, både i Unix- och Windowsmiljö?

Kan man inte lösa det med 404-sida med kod som kastar dig till rätt sida beroende på vad man skrivit i URLen? Min tanke var då att man sparar ner ett friendly URL alias i databasen för inlägget mitt-roliga-inlagg tex och sedan när någon går in på www.minsajt.se/mitt-roliga-inlagg/ så plockas IDt fram för rätt text och sidan /visa_inlagg.asp?id=234 visas
Alla större/seriösa webbhotell jag har varit i kontakt med erbjuder URL rewrites då det i princip är ett måste i dagens SEO-värld. Om webbhotellet inte vill/kan sätta upp någon form utav URL rewrite komponent åt dig låter det som att din kund ligger på någon form utav garderobshosting i mina öron.

Men om du är tillåten att sätta upp en egen 404 sida så borde det ju inte vara för svårt att skriva en egen liten lösning. Se bara till att du inte skickar några 404 headers från servern om du faktiskt har en sida att visa.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat