Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-01, 07:43 #53
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Apr 30 2009, 13:35
Man har en grundlagsskyddad rättighet att vara anonym i kontakt med media. Det är betydligt mycket svårare än man först kan tro.
Ja, fast framsidan på det myntet är att den rätten, inom det rummet den existerar, vilket är inom det som kallas för "gammelmedia", existerar parallellt med en ansvarig utgivare när det senare publiceras, det är inte tänkt som ett sätt för "vem som helst" att säga "vad som helst" utan konsekvenser.

Citat:
Originally posted by Westman@Apr 30 2009, 13:32
Gummianka, vad har "olika syn på hur man som människa/företag är ansvarig för sina egna handlingar" med konsekvensen av IPRED att göra? En konsekvens är en konsekvens oavsett ansvar.
Det där är ju en svår fråga. ÄR det så bara för att Tele2 säger att det är så...det är självklart svårt att ifrågasätta, men jag tycker inte att det är mer relevant än när någon som begår övergrepp säger att det är för att han själv blivit utsatt för övergrepp, eller för den delen, för att någon som som kommer till undsättning i en svår situation säger att det hade vem som helst gjort...jag tycker helt enkelt inte att det är det som är det relevanta, jag tycker det är handlingen som sådan, och att man alltid har ett val.

edit: jag har förresten ingen aning om vad "cardar" är men jag gissade att det specifikt inte är speciellt för diskussionen
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat