Citat:
Ursprungligen postat av xpower
Citat:
Originally posted by -digiArt@Apr 30 2009, 16:48
Citat:
Ursprungligen postat av xpower
Det står ju precis under ok knappen.
syns ju innan man klickar ?
Innan man godkänner villkor så trodde jag man skulle läsa dem, och då ser man också priset.
nog för jag inte gillar sajten men tycker ändå det framkommer rätt bra ändå hur mycket tjänsten kostar.
|
"Jag godkänner villkoren" står det bara, vilka villkor är det som godkänns? Så självklart ska de förtydligas.
Kan även tycka att "Pris: 399kr" direkt under en knapp är lite bristfälligt informativt. Bättre att skriva "Värdera bilen här för 399:-"
I det här fallet går jag på KO:s linje.
|
Så då godkänner man några villkor man aldrig ha sett? smart
Finns ju i menyn "Priser och villkor"
|
Nu pratar vi om konsumenter. Hade sajten vänt sig till företagare hade jag varit benägen att hålla med dig Xpower, men nu tycker jag nog att det är uppenbart att de gör vad de kan för att vidmakthålla föreställningen att det är gratis (även om det faktiskt framgår att det kostar pengar) för att få så många som möjligt att beställa värderingen.
Konsumenter är ofta väldigt, väldigt ouppmärksamma och man kan ju tycka att "är huvudet dumt får kroppen lida", men här är det uppenbart, tycker jag, att man försöker vilseleda (men ändå stanna inom lagens ramar). Man skulle mycket väl kunnat haft en ordentlig text som informerar om priset tidigare.