Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-29, 14:09 #21
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Så gick det för bankerna

Publicerat i dag. 12:12

Bankerna tjänar pengar som gräs här hemma men problemen i Baltikum pressar. Allt bäddar för en sämre konkurrens i Sverige - där kunderna får se upp.

http://www.dn.se/ekonomi/sa-gick-det...kerna-1.855238

Utan varken företag eller fonder så är ett byte en barnlek. Jag har själv tidigare försökt byta till Östgötabanken, vilken senare köptes upp av Den Danske Bank.

Men jag kunde inte avsluta mina konton på FSB utan i stället blev det dubbelt av allt. Dubbla dosor, dubbla VISA-kort, dubbla avgifter...

Det var inte riktigt det jag ville...

Jag försökte att byta till Handelsbanken, som öppnade ett nytt kontor här i stan förra året. Men snubben jag pratade med ville då att jag skulle byta ALLT. Dosa, VISA, företagskonto... Rubbet.

Han ville gärna se en redogörelse för vad företaget håll på med, befintliga siffror och framtida beräknad omsättning. Men eftersom jag har en skön kredit på Swedbank på 30.000 samt att mitt företag har gått back i ett antal år vet jag att han inte skulle acceptera mina siffror.

Jag är dock skötsam, men han ville inte ha mig som kund. Bara framgångsrika kunder var välkomna. (Kan man kanske förstå...???)

Kanske var jag otydlig med valet av Avanza/Nordnet. Det är alltså inte betalkort, dosa eller annat som jag vill byta. Det är sparandet för pension eller rena investeringar i fonder som jag vill byta bort Robur. (Roburs Rysslandsfond var dock den som gått bäst i någon jämförelse jag läste skapligt nyligen. Det var ju bra!)

Nischbanker är inte bra på allt -- de är bra på sin nisch!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat