Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-29, 13:39 #19
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by Spindel@Apr 29 2009, 10:57
Problemet som jag ser det (med Nordnet och Avanza) är ju att de inte är några renodlade banker utan snarare bara där man kan spara. Oftast vill man ju ha ett Visa/Mastercard-kort kopplat till ett konto eller kunna betala bankärenden via nätet. Och det kan man väl inte med Nordnet och Avanza?
Nordnet har blivit bättre på bankdelen förra året, nu kan man överföra pengar, betala bg/pg osv och man har ett eget kontonummer till skillnad mot tidigare. Med mobilen som säkerhetsdosa, vilket också är en fördel.

Dock så använder jag själv Nordnet bara till att investera. Jag har Handelsbanken & ICA Banken privat, jag har ett bankkort hos ICA därför att det är 0 kr i uttagsavgift utomlands och inget påslag, 250 kr / år. Jag har inget kort till mitt Handelsbankskonto än, och jag betalar inga avgifter för internetbetalningarna där vad jag vet.

Dock så har jag ett swedbankkonto jag också, men jag har tänkt att avsluta det i ett år nu men jag orkar inte gå och ställa mig i kö nere på banken och det verkar inte att gå över internetbanken.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat