Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-28, 20:25 #31
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Apr 28 2009, 15:55
.....
Myapp, jag håller med dig om att man måste värna om rättsskyddet men jag tror och hoppas att risken för sådana övertramp är liten i nuläget, annars måste lagen omarbetas och det tror jag även att alla (eller åtminstone de flesta) riksdagsledamöter är väl medvetna om.
...

...
Ingen ska givetvis dömas för något brott om det finns rimliga tvivel. Sverige har ett av de bäst fungerande rättssystemen i världen och det är mycket sällan vi dömer oskyldiga individer. Jag tror inte det kommer att förändras på grund av ipred-lagan. Då är den arbetsbörda som ligger på domstolarna idag ett betydligt större hot mot rättssäkerheten.
...
Ja, rättsskyddet är ju kanon. I hur många länder kan man dömma någon för medhjälp till brott (medverkan till upphovsrättsintrång), då ingen i Sverige har dömst för upphovsrättsintrånget, som direkt kan länkas till Pirate Bay? Detta är utan tvekan inte logisk tankegång ur många synpunkter. Att gå från A till C, utan att gå via B är inte logiskt helt enkelt och borde inte tillåtas. Denna dom borde inte ha utdömts och därför har ipred kommit fram för att kunna påvisa B och sedan i sin tur kunna komma fram till C.

Det är ju det som hänt i Pirate Bay målet och du anser att detta är helt logiskt? Redan nu har man i Sverige visat att ingen integritet finns i den svenska domstolen och ingen proportionalitet i skadestånden, om man nu skulle anta att domen skulle vara rättvis.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat