Citat:
Originally posted by tartareandesire@Apr 28 2009, 15:55
Myapp, jag håller med dig om att man måste värna om rättsskyddet men jag tror och hoppas att risken för sådana övertramp är liten i nuläget, annars måste lagen omarbetas och det tror jag även att alla (eller åtminstone de flesta) riksdagsledamöter är väl medvetna om.
Ifpi har även sagt att de inte vill ge sig på några enskilda konsumenter utan de som bedriver organiserad verksamhet såsom Pirate Bay. Jag arbetar själv hemifrån för det mesta men risken att någon skulle kunna göra det på min internetuppkoppling under en längre tid utan att det upptäcks förefaller vara ganska liten =)
Ingen ska givetvis dömas för något brott om det finns rimliga tvivel. Sverige har ett av de bäst fungerande rättssystemen i världen och det är mycket sällan vi dömer oskyldiga individer. Jag tror inte det kommer att förändras på grund av ipred-lagan. Då är den arbetsbörda som ligger på domstolarna idag ett betydligt större hot mot rättssäkerheten.
|
Så du tror och det förefaller samtidigt som arbetsbördan på domstolarna är hög. Det hela handlar inte om att dömmas utom allt rimligt tvivel utan processen som du får gå igenom fram till ett domslut. Den är bra mycket jobbigare. Jag tror inte du heller vill ha ipredlagen. Det enda goda som kan komma ur den är att några glin och vanlig medelsvensson åker ditt så att det svider ordentligt. Då kommer piratpartiet inte bara in i europaparlamentet utan får även en vägmästarroll i riksdagen.