Citat:
Originally posted by MrBob@Apr 27 2009, 13:32
Men du tänker fel!
Det är DITT problem, inte besökarnas och det är därför din webbplats försvinner eller rankar dåligt.
Om ??% (majoriteten eller väldigt många) av alla sexbesökare från Google söker på "lydnad" (i någon sexuell form) och kommer till din webbplats då klickar dom bara EN gång. Sen klickar dom vidare i SERPen eller gör en ny sökning på sökmotorn.
Detta betyder för sökmotorn att din sida inte är så bra. Ja, kanske rent av jättekass. Är man sex-surfare och letar efter "lydnad" då finns det inte mycket att hämta på din sida! Så för alla dessa besökare är din sida jättedålig!
För rätt målgrupp är givetvis din webbplats inte dålig, men för fel målgrupp är den dålig! Jag hoppas du förstår skillnaden och du ska absolut inte ta det personligt! Jag vill uppmärksamma dig på problemet.
Meta-taggar kan vara ett sätt att hjälpa sökmotorn att beskriva din webbplats. Det är själva syftet med metainformation.
"Svenska folkets sexvanor ska inte underskattas" och med ditt val av domännamn har du ofrivilligt själv gett dig in i branschen...
Jag säger inte att det i Sverige finns mer sex-folk än hund-folk för det vet jag inget om. Men väl vid datorn, i sökfönstret på Google? Där kanske det finns fler sex-människor som söker på "lydnad" än vad det finns hund-människor som söker på "lydnad"?
Det är något du bör ta reda på och där kanske du har svaret på din fråga!
|
Ja det är såklart en dålig webbplats för sexgooglare :P
Det finns väll ganska mycket ute på nätet som kan misstolkas och förövrigt står det tydligt i Title och Description att det handlar om hundar. Jag dessutom tveksam till om folk verkligen enbart söker på ordet "lydnad" och avser komma till nån sexsajt. Dom lär ju bli besviken om man kollar i serpen

Mina konkurrenter lär väll också drabbas av klickfrekvensen på samma ord
Min avsikt är (som jag sagt två gånger redan) inte att ranka på lydnad utan på allt runtomkring "lydnad". Men om man har sajt som nästan uteslutande handlar om tävlingslydnad, vardagslydnad, agility, rallylydnad, lydnadsips osv så tänkte jag att lydnad.se kunde passa bra. Jag kan iofs erkänna att jag gärna byter domän om jag hittar någon bättre som inte är missvisande men jag har ingen lust att investera några stora slantar på domänköp innan jag vet om sajten får 1, 10 eller 100 besökare i månaden. jag vill se potentialen först.
När jag köpte domänen var min tanke inte att ragga besök på "lydnad", det får Mr Wize fortsätta med
Tanken var att domännamnet var billigt (199 spänn) och lätt att komma ihåg.