Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2009
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2009
|
Men du tänker fel!
Det är DITT problem, inte besökarnas och det är därför din webbplats försvinner eller rankar dåligt.
Om ??% (majoriteten eller väldigt många) av alla sexbesökare från Google söker på "lydnad" (i någon sexuell form) och kommer till din webbplats då klickar dom bara EN gång. Sen klickar dom vidare i SERPen eller gör en ny sökning på sökmotorn.
Detta betyder för sökmotorn att din sida inte är så bra. Ja, kanske rent av jättekass. Är man sex-surfare och letar efter "lydnad" då finns det inte mycket att hämta på din sida! Så för alla dessa besökare är din sida jättedålig!
För rätt målgrupp är givetvis din webbplats inte dålig, men för fel målgrupp är den dålig! Jag hoppas du förstår skillnaden och du ska absolut inte ta det personligt! Jag vill uppmärksamma dig på problemet.
Meta-taggar kan vara ett sätt att hjälpa sökmotorn att beskriva din webbplats. Det är själva syftet med metainformation.
"Svenska folkets sexvanor ska inte underskattas" och med ditt val av domännamn har du ofrivilligt själv gett dig in i branschen...
Jag säger inte att det i Sverige finns mer sex-folk än hund-folk för det vet jag inget om. Men väl vid datorn, i sökfönstret på Google? Där kanske det finns fler sex-människor som söker på "lydnad" än vad det finns hund-människor som söker på "lydnad"?
Det är något du bör ta reda på och där kanske du har svaret på din fråga!
|